סוגי קרציות: מה חשוב לדעת כדי להגן על עצמך?

לאן נעלמות הקרציות? היכרות עם סוגי הקרציות ומיהם החברים הכי סודיים שלהם

נתחיל מהשאלה המטרידה: מה עובר לקרציות בראש? האם הם מתכננים להשתלט על העולם או שהם פשוט מעדיפים להיות אורחי כבוד בבעלי חיים? בסופו של יום, אנחנו עוסקים במגוון עצום של סוגי קרציות, וכל אחד מהם מביא עמו אופי פרטי. מהן הקרציות, מה הן עושות ולמה חשוב לדעת על כך? לפני שאתם מסננים "לא, לא, לא", תוכלו לגלות שמדובר בסיפור מרגש, מצחיק לא פחות, ולא שכחנו להוסיף כמה טיפים חשובים בהחלט.

מהן הקרציות ולמה צריך להכיר אותן?

נכביר במילים רבות על הקרציות, אבל קודם כל, מה זה בכלל? קרציות הן פרוקי רגליים טפילים, כלומר הם חיים על פני בעלי חיים וגם על בני אדם, ומקווים שהארוחה לא תיגמר מהר מדי. הן לא דומות לבני משפחתן מתוך טורף מסרטי אימה, אבל הן בהחלט מסוגלות לגרום לנו לחשוש מהמפגש הבא מהנחלה האהובה שלנו.

לוכד נחשים? בלי פאניקה! כל מה שצריך זה לחייג: 052-9095321

פחות לחוץ? אפשר גם להשאיר פרטים ואדאג לחזור אליך

סוגי הקרציות שאתה חייב להכיר!

  • קרצית הים השחור (Ixodes ricinus) – אם תהיתם למה אתם מרגישים יותר דקיקים ובריאים בים, זה בגלל שהקרצית הזו מחכה לכם בזמן שאתם מבלים בחוף. טפילים טובים שיש להם טאבו להיכנס לים!
  • קרצית הנחלים (Dermacentor variabilis) – אתם לא חלולים כל כך. היא מחכה לכם ליד קווי מים, ממש כמו חבר ילדות שרוצה להיזכר בילדותכם המשותפת. היא מביאה לא רק טפילים, אלא גם מחלות נוספות.
  • קרצית המזרח הרחוק (Haemaphysalis longicornis) – זו הקרצית שזוכה בכל התארים, כוכבת ריאליטי של עולם הקרציות. היא נודדת עם כל הבקשות המיוחדות מכולם ולטפילים אין ממש סיכוי להפסיד!

למה זה חשוב לדעת על הקרציות?

הידע על הקרציות הוא יותר מעניין ממה שהוא עשוי להיראות. נכון שזה לא התחביב הכי פופולרי בעולם, אבל הכרת הקרציות חיונית. הן מסייעות לנו להבין את מערכות יחסי הגומלין בטבע וגם את הצורך בהגנה על עצמנו ובעלי החיים שלנו.

שאלות ותשובות על קרציות

1. מה יכול לקרות אם קרצית תכנס לי לגוף?

אל תדאג! רוב הקרציות לא נושאות מחלות חמורות, אבל יש מספר ממדלות שיכולות להוביל לבעיות בריאותיות. הוציאו אותה כמה שיותר מהר!

2. איך מזהים קרצית על גוף?

יש קרציות שמסוות את עצמן כמו שפורנוגרפים מסווים את הפנים שלהם. חפשו פגיעה בעור, בעיקר באזורי שיער כמו שיער ראש וחזה.

3. מה עושים אם מצאתי קרצית?

פסיכולוגית, העיקר לא להיכנס לפאניקה. עם פינצטה סטרילית, תפסו אותה מהבסיס ותחזירו אותה לעולם החיצון.

4. האם קרציות עוקבות אחרי חום גוף? איך זה עובד?

כן, הם כמעט תמיד מחפשות "תהעוררות" שלנו, לכן חשוב להשגיח על עצמכם כשאתם יוצאים לטבע.

5. איך אני יכול למנוע התקלות עם קרציות?

חלק מהשמירה על עצמכם טמון באביזרים – ברווזים בהחלט לא רעים, ומשטר ניסיון של טיפול בקרציות בהקדם יכול להועיל.

כמה דברים מצחיקים על קרציות

אי לכך, בעולם עם קרציות ישנן גם אגדות! חשבו על הקרציה כשהיא ניסתה לשדר את הריאליטי שלה, או כיצד הקרציות בונות את הקסמים שלהן עם כל ה לעקוץ. הן בהחלט יודעות לשמח את עצמן עם קצת הטרדה לקורבן בלי להרגיש!

לא מעט קרציות מצטיינות בתחום סרטי האימה, במיוחד כשהן נערכות במסיבות חוף ונראה שהן הכוכבות הגדולות של קליפ הסוסים!

הבנת הנקודה: הקרציות לא רק טפילים!

לסיום, קחו רגע להעריך את המתוחכמות של הקרציות. הן טפילים, בהחלט, אבל הן גם חלק מהמערכת האקולוגית שלנו. תחשבו על כך ששינוי באקלים משפיע לא רק עלינו אלא גם על הקרציות ונוכחותן. עם קצת הבנה, אפשר לחיות בשלום עם אלו שממש לא היו בוחרות לעזוב אותנו.

רוצים לשמור על עצמכם? אל תשכחו לשים לב מסביב – אין דבר יותר חשוב מזה. ובינתיים, אתם מוזמנים לציין לעצמכם שאחרי כל המידע הזה, אתם יכולים להתרווח על הכורסה עם מרטיני ביד ולצחוק על הקרציות!

SNAKER

SNAKER

לוכד הנחשים מוסמך היעניק לכם את מעטפת השירותים האידיאלית והבטוחה ביותר עבורכם. ראיתם נחש? בלי פאניקה! התקשרו עכשיו ל- Snaker!
SNAKER

SNAKER

לוכד הנחשים מוסמך היעניק לכם את מעטפת השירותים האידיאלית והבטוחה ביותר עבורכם. ראיתם נחש? בלי פאניקה! התקשרו עכשיו ל- Snaker!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
דילוג לתוכן